Feel It

Tuesday 17 July 2012

Oh ! Jakarta Travel Day 2

Agenda hari ini, shopping di Mangga Dua langsung shopping ke Tanah Abang.. Macet lagi ramai sangat orang. Mungkin semuanya mahu shopping raya..

Selepas breakfast pagi tu, terusan pergi ke mangga Dua, Mall nyer mula di buka jam 11:00 am dan tutup jam 6:00 pm waktu Indonesia. Yang mana waktu di Indonesia adalah lewat satu jam bedanya dari waktu di Malaysia.

Uiiihhhhh, cantik - cantik sekali kasut, baju, barang - barang perhiasan dan macam - macam lagi. Memang sangat-sangat murah. Ape-taknyer aku shopping sepasang kasut hanya RP 30,000. Cuba di convertkan kepada RM ,, kalikan sajer dengan 0.000341, total sepasang kasut ialah RM 10.23 sen... Hahahahahahah murah betul. Kalau kt Malaysia harga kasut macam ni yang dijual di uptown pun dalam 40 harganya. Hehehehe.

Selepas itu, saya langsung terus ke ITC Mangga Dua, pusat electronik . Kebanyakkan orang di Indonesia suka sama BlackBerry. Langsung barang-barangnya juga banyak BlackBerry. Jalan punya jalan, pusing punya pusing, aku membeli satu MP3 player AngryBird warna Merah. Cute sangat... Hehehehe.

Habis shopping di bargain, terus ke Grand Indonesia Shopping Mall. Shopping mall yang terbesar di Indonesia. Tarafnya seperti Midvalley.. Banyak barang-barang cantik di sana serta branded,.

Lepas habis shopping terus gi makan pecel lele. Sedap....!

No comments:

Post a Comment