Feel It

Saturday 21 April 2012

Kadang Kala,

Selamat senja....
Bila matahari terbenam, maka bulan pula akan menyusul sebagai gantinya.. Siang beransur pergi dan malam menggantikan tempatnya. Bila malam semakin tua, embun pula akan turun membasahi bumi dan matahari pagi akan terbit dengan sinarnya.

Hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, tahun pula berganti tahun... Masa terlalu pantas berlari....

Hidup ini terlalu banyak agendanya, terlalu banyak karenahnya dan terlalu banyak aplikasi yang perlu kita lalui, perlu kita hadapi dan perlu kita terokai. Diri perlu tabah menghadapi semua ini...

Walau bagaimanapun aku melalui semua ini, walau sesibuk manapun kerja yang kuhadapi kenapa aku masih rasa kebosanan yang amat tinggi pretasinya....

Aku hidup seperti dilanda ombak, dipukul ke kanan, maka ke kananlah aku, dipukul ke kiri maka ke kirilah aku... Aku seperti sudah hilang arah tuju, nasib aku baik kerana aku masih tidak jatuh tersungkur, aku masih boleh bertahan dan mengikut rentak pukulan ombak itu. Biar Tsunami melanda aku sudah siap dengan bahtera besi ku,

Cuma segalanya terletak kepada Allah SWT, Dia yang Maha Berkuasa menentukan segalanya. Aku redha...

Aku hanya perlu mendayung perahuku menongkah ombak lautan untuk arah tujuku... Tetapi kemanakah arah tujuku... Kemanakah arah itu... Kemanakah hala yang akan aku ikuti.... Aku perlukan panduan hidup...

Sebenarnya aku tidak tahu apa yang perlu aku lakukan.... Aku sudah tidak mampu untuk bergerak sendiri... Tapi aku masih mampu bertahan.. Tetapi sampai bila...,?

No comments:

Post a Comment