Feel It

Thursday 7 June 2012

Cerita Pak Cik Teksi Episode 2

Hari ini aku naik teksi lagi... Aku lihat pakcik teksi kali ini macam baru balik sembahyang Terawikh saja dari masjid. Lengkap bersongkok dan berbaju melayu. Pakcik ini agak peramah orangnyer....

Hari ni aku tidak begitu sihat dan selsema. Terus pakcik bertanyakan kepada aku "adik selsema ker.,? Terus aku menjawab. "saya kurang sihatlah pakcik. Pagi tadi kena hujan."

"yerlah, cuaca sekarang tak menentukan dik, kejap panas, kejap hujan, adik kena banyakkan minum air suam," tambahnyer lagi. "baiklah pakcik, saya ni tidak tahan sejuk, kat office dah kena aircond, balik rumah saya langsung tak buka kipas pun. Mandi mesti nak air panas." jawabku pula.

"Bagus dik, mandi air panas ni boleh membuatkan kita nampak muda. Kira awet mudalah. Macam sauna tu... " Haaaaa, Pak Cik ni dah bagi aku petua pula.... Patutlah selama ini aku nampak muda, hehe. Aku memang suka mandi air panas. Sebab kalau nak suruh aku mandi air sejuk, jawabnyer mandi P.Ramlee lah aku. Hahahahaha..

So cerita pakcik teksi kali ini amat bermanfaat dengan petua yang amat berguna. Silalah mandi air panas...
Kita sambung cerita lain kali yer.

No comments:

Post a Comment