Feel It

Sunday 11 March 2012

Cerita Pak Cik teksi episod 1

Tadi, aku naik teksi dari lrt ker rumah..Perjalanan ke rumah mengambil masa lebih kurang 10 minit dengan tambang tidak lebih RM 5, dan biasanya aku keep the change je ngan pakcik teksi. Maka aku berceritalah dengan pak cik teksi ni.. Dia baru sahaja 4 bulan bawa teksi selepas bersara dari kerje goverment..

Masuk - masuk teksi aku terus cakap phase 2, terus pakcik tu tanya balik, " kat mana tu "... Hillpark lah pakcik... Yang lawaknyer terus pakcik tu gelak , "pakcik tau sebenarnyer tapi cuma nakkan kepastian.." Hehe, pakcik ni buat lawak pulak kat aku...

Maka aku pun terus memulakan cerita.... Dan bertanya serba sedikit pasal pakcik ni... Dulu pakcik ni duduk kat pantai dalam.. Tapi sekarang sudah berpindah ke Sungai Besi...Isterinya di rumah selalu cemburu kerana pak cik ni selalu balik lewat malam.... Alamak, dah tua tua pun masih cemburu - cemburu ker.,? Then aku pun menyuarakan pendapat aku... "biasalah pakcik hati tua tua ni sensitif sikit" hehe...

Aku bertanya pakcik ni... Selama 4 bulan bawa teksi ni ada tak perkara - perkara yang tak best berlaku....

Terus pakcik ni bercerita kalau rompakan tu xde, tapi orang tak bayar adalah...

"Ada seorang uncle mereng dari seksyen 18 shah alam.. Selalu naik teksi x bayar.. Masa tu dalam kerete pakcik ni ada pisang dan gula2,, dengan tak malunyer uncle mereng ni makan pisang dan gula2 tu.". Dan bila sampai tempat dituju. Uncle mereng ni terus keluar tanpa membayar teksi.. Uncle mereng ni always say "wa talak duit",, haha.. Memang ramai teksi driver yang dah terkene dengan uncle mereng ni...

Tapi pakcik ni penyabar orangnyer... Just tot yang itu bukan rezeki dia..

Sesekali dengar uncle teksi punya cerita memang best... Cubalah dengar teksi yang lain pula...

Sekian..

4 comments:

  1. Salam kak.

    Gua naik teksi pon ade cerita jugak dengan pakcik teksi ni.

    10 kali naik, 10 kali dengar cerita yang macam2.

    Normal la tu. Salah satu kelebihan naik teksi.
    Dgr pengalaman macam2 orang.

    Sempoi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu nanti bila ada episod 2, sebab i ni jarang naik teksi...

      Delete
  2. slalu naik tek p train sebelum ni,balik2 kena bagi free...sikit2 "kesian kat keadaan adik"...lalu aku pun rasa bengang sambil seronok...huh *&&^%$

    ReplyDelete
  3. Bawak bawak bersabar yer Herald..

    ReplyDelete